تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

سرخط خبرها

بازدید نظارتی فرماندار شهرستان جلفا از جایگاه های عرضه سوخت  فرمانده جدید سپاه ناحیه «هوراند» معرفی شد تنها درمانگاه شبانه روزی جلفا، نیازمند ساماندهی است امید نیاسی بعنوان دستیار فرماندار در امر مردمی سازی دولت در شهرستان مرند منصوب شد. دستور تهیه آش قروت قیله؛ غذای سنتی آذربایجان شرقی محمد بامدادی به‌عنوان سرپرست فرمانداری جلفا منصوب شد پایان مسابقات مینی فوتبال جام روستای قراجه فیض اله برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند برگزار شد گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز اجرای پروژه تفکیک زباله شهرداری مرند در سال ۱۴۰۳ نقدی کارشناسی بر ساخت و سازهای مرتفع غیرمجاز در مرند بازار گرم “اوشقون” در شهر مرند شروع مردمی سازی دولت در شهرستان جلفا با شرکت های تعاونی ارتش شعار “ارتش فدای ملت” را عینیت بخشید. ترویج دروغگویی با عنوانی لاکچری توسط برخی مداحان در مرند آب ۳۸ روستای شهرستان مرند امسال پایدار می‌شود قاچاقچی موتورسیکلت در مرند ۲ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال جریمه شد کشف انواع غذای قاچاق حیوانات خانگی در مرند کمک ۳۵ میلیارد تومانی مردم تبریز در جشن گلریزان

افزایش ۴۹ درصدی درآمد گمرک جلفا

  • کد خبر : 2402
  • 26 اسفند 1402 - 15:29
افزایش ۴۹ درصدی درآمد گمرک جلفا
مدیرکل گمرک جلفا از افزایش ۴۹ درصدی درآمد این گمرک در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش میشو آنلاین، محمد خلیلی گفت: درآمد این گمرک در این مدت از ۲۲ هزار و ۶۱۵ میلیارد و ۵۵۸ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۷۹ ریال به ۳۳ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۴۰۷ ریال افزایش یافته است.

وی به آمار واردات در این گمرک نیز اشاره و اظهار کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۲۸۹ هزار و ۲۴۵ تن کالا به ارزش ۷۷۰ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۹۲۵ دلار در چهار هزار و ۱۲ اظهار نامه از طریق این گمرک وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی، ۴۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۶ درصد بیشتر شده است.

خلیلی میزان صادرات از این گمرک را در ۱۱ ماه سالجاری ۲۹۰ هزار و ۶۶۰ تن اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته و ۱۶۷ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۸۸ دلار از این طریق عاید کشور شده که این رقم نیز ۲۴ درصد نسبت به یازده ماه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک جلفا به میزان ترانزیت انجام شده از این گمرک در مدت یاد شده نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰۳ هزار و ۵۰۳ تن با مبدا این گمرک به مقصد‌های مختلف خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی حدود یک درصد بیشتر شده که ارزش دلاری کالا‌های خارج شده ۸۱۵ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۷۴ دلار بوده که ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

خلیلی ارزش دلاری کالا‌های ترانزیتی با مبدا خارجی به این گمرک را یک میلیارد و ۴۷۳ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۰۷ دلار اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با یازده ماه سال قبل ۲۱ درصد کمتر شده است.

گمرک جلفا با سابقه بیش از یک قرن با وسعت ۵۰۰ هکتار از نظر امکانات و داشتن انبار‌های بزرگ کالا یکی از بزرگترین گمرکات کشور است.

این گمرک به واسطه دسترسی به امکانات ریلی جلفا – تهران و نزدیکی به کشور‌های مشترک المنافع و نیز به دنبال فعالیت منطقه آزاد ارس مورد توجه تجار و بازرگانان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://mishoonline.ir/?p=2402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.