تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024

سرخط خبرها

بازدید نظارتی فرماندار شهرستان جلفا از جایگاه های عرضه سوخت  فرمانده جدید سپاه ناحیه «هوراند» معرفی شد تنها درمانگاه شبانه روزی جلفا، نیازمند ساماندهی است امید نیاسی بعنوان دستیار فرماندار در امر مردمی سازی دولت در شهرستان مرند منصوب شد. دستور تهیه آش قروت قیله؛ غذای سنتی آذربایجان شرقی محمد بامدادی به‌عنوان سرپرست فرمانداری جلفا منصوب شد پایان مسابقات مینی فوتبال جام روستای قراجه فیض اله برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند برگزار شد گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز اجرای پروژه تفکیک زباله شهرداری مرند در سال ۱۴۰۳ نقدی کارشناسی بر ساخت و سازهای مرتفع غیرمجاز در مرند بازار گرم “اوشقون” در شهر مرند شروع مردمی سازی دولت در شهرستان جلفا با شرکت های تعاونی ارتش شعار “ارتش فدای ملت” را عینیت بخشید. ترویج دروغگویی با عنوانی لاکچری توسط برخی مداحان در مرند آب ۳۸ روستای شهرستان مرند امسال پایدار می‌شود قاچاقچی موتورسیکلت در مرند ۲ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال جریمه شد کشف انواع غذای قاچاق حیوانات خانگی در مرند کمک ۳۵ میلیارد تومانی مردم تبریز در جشن گلریزان

فرافکنی به قیمت تخریب ریه‌های تبریز؛

«نیروگاه‌برق» توپ به میدان «شرکت‌گاز» انداخت / فیلتر را با دستور نمی‌شود خرید، پول می‌خواهد

  • کد خبر : 2115
  • 20 آذر 1401 - 18:16
«نیروگاه‌برق» توپ به میدان «شرکت‌گاز» انداخت / فیلتر را با دستور نمی‌شود خرید، پول می‌خواهد
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری تغییر سوخت نیروگاه تبریز از گاز به مازوت از ۲۳ آبان ماه بوده است و از این تاریخ شرکت گاز به نیروگاه تبریز گاز نمی دهد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میشو آنلاین، دکتر صفرزاده رئیس هیئت مدیره شرکت نیرو آتیه صبا روز یکشنبه در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه این نیروگاه با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات و وظیفه تامین برق تبریز را دارد افزود : این نیروگاه با سوخت پایه گاز و سوخت جایگزین مازوت فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که استفاده از سوخت مازوت بسیار مضر و آسیب زیادی به آلودگی شهر دارد اظهار داشت: به مرور زمان تلاش کردیم از سوخت مازوت کم‌تر استفاده کنیم اما به دلیل این‌که کلانشهر تبریز در زمان پیک مصرف با مشکل جدی گاز مواجه میشود مجبورم از سوخت مازوت به عنوان سوخت جایگزین استفاده کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت نیرو آتیه صبا گفت: موضوع مازوت سوزی سال گذشته هم مطرح شد اما تامین سوخت نیروگاه ها با وزارت نفت است و هر زمانی که پیک مصرف افزایش پیدا کند گاز صنایع را قطع می‌کنند و سوخت جایگزین تزریق می‌شود و سوخت جایگزین این نیروگاه مازوت است.

دکتر قلی پور مدیرعامل شرکت نیرو آتیه صبا با اشاره وضعیت کسری ۱۷۰۰ مگاواتی برق در کشور، ادامه داد: نیروگاه حرارتی تبریز ۵۴ هزار مگاوات برق به شبکه تزریق می‌کند و هر سال با افزایش مصرف مواجه هستیم برای مثال اگر ۸۶ میلیون نفر در ایران زندگی می‌کنند باید بگوییم که این نیروگاه برق ۱ میلیون نفر را تامین می‌کند.

وی مدعی شد : ۸۳ درصد آلایندگی های شهر تبریز در خصوص خودرو های فرسوده است و آلودگی هوا صرفا استفاده از سوخت مازوت نیست.

مدیر عامل شرکت نیرو آتیه صبا در خصوص عدم نصب تکنولوژی فیلتراسیون گفت: ما اعلام کردیم اما هیچ دانشگاه و هیچ شرکتی نیامد تا فیلتر برای نیروگاه نصب کند و باتوجه به این‌که فیلتر نیاز شدید به آب دارد و هزینه این فیلتر معادل ساخت نیروگاه جدید است و‌ علاوه بر آن آهکی که مصرف میکند آلودگی زیست محیطی بسیار خطرناکی دارد که بهتر است از مازوت استفاده کنیم.

مهندس موسوی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی افزود: از سال گذشته دستور‌ وزیر محترم به ما ابلاغ شد که به هیچ‌وجه خاموشی نداشته باشیم و ما مجبور شدیم تمام تعمیرات خود‌ را به شب‌ها موکول کنیم کارکنان ما روزهای تعطیل هم در محل کار حضور دارند و با افتخار اعلام می‌کنیم امسال تابستان خاموشی برق نداشتیم نهایت تلاش ما این است که خدمات خوبی ارائه بدهیم.

وی محدودیت استفاده از سوخت گاز‌ را یکی از مشکلات این نیروگاه عنوان کرد و گفت: تلاش میکنیم پروتکل های محیط زیستی را رعایت کنیم از ۲۳ آبان دستور تبدیل سوخت به مازوت ابلاغ شد که مجبور شدیم از مازوت استفاده کنیم اما بسته‌های سوخت در کشور ما محدود است در تمام نیروگاه‌ها بیس گاز است و جایگزین در بخار مازوت است و در واحد های گازی گازوییل است.

وی با بیان اینکه تیمی متشکل از وزارت نفت و نیرو تشکیل و مرجع تصمیم گیری سوخت نیروگاه‌ها است عنوان کرد: ۲۰ دقیقه زمان میخواهد تا ما سوخت را از مازوت به گاز تبدیل کنیم تصمیم اینکه ما چه چیزی بسوزانیم با مرکز دیسپاچینگ است با یک تلفن یک طرفه به ما ابلاغ میکنند چه چیزی بسوزانیم که امسال با پیگیری استاندار محترم تا ۲۳ آبان به ما گاز تعلق گرفت که سال گذشته تا ۱۶ شهریور بود.

وی در خصوص سوال خبرنگار آناج در مورد عدم اجرای مصوبات دستگاه قضایی توسط نیروگاه تصریح کرد: چند سال است پله‌های دادگاه را بالا و پایین می‌رویم یک سازمان مردم نهاد با حمایت تعدادی از مسئولین از ما شکایت کرد و هنوز هم درگیر هستیم چون به ما دستوری می‌گویند از فیلتر استفاده کن اما با کدام منابع؟ با کدام بودجه؟ در هیچ نیروگاهی از فیلتر استفاده نمی‌شود

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://mishoonline.ir/?p=2115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.