تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024

سرخط خبرها

بازدید نظارتی فرماندار شهرستان جلفا از جایگاه های عرضه سوخت  فرمانده جدید سپاه ناحیه «هوراند» معرفی شد تنها درمانگاه شبانه روزی جلفا، نیازمند ساماندهی است امید نیاسی بعنوان دستیار فرماندار در امر مردمی سازی دولت در شهرستان مرند منصوب شد. دستور تهیه آش قروت قیله؛ غذای سنتی آذربایجان شرقی محمد بامدادی به‌عنوان سرپرست فرمانداری جلفا منصوب شد پایان مسابقات مینی فوتبال جام روستای قراجه فیض اله برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند برگزار شد گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز اجرای پروژه تفکیک زباله شهرداری مرند در سال ۱۴۰۳ نقدی کارشناسی بر ساخت و سازهای مرتفع غیرمجاز در مرند بازار گرم “اوشقون” در شهر مرند شروع مردمی سازی دولت در شهرستان جلفا با شرکت های تعاونی ارتش شعار “ارتش فدای ملت” را عینیت بخشید. ترویج دروغگویی با عنوانی لاکچری توسط برخی مداحان در مرند آب ۳۸ روستای شهرستان مرند امسال پایدار می‌شود قاچاقچی موتورسیکلت در مرند ۲ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال جریمه شد کشف انواع غذای قاچاق حیوانات خانگی در مرند کمک ۳۵ میلیارد تومانی مردم تبریز در جشن گلریزان

گفته ها و ناگفته های خوشه صنعتی مبل مرند!

  • کد خبر : 242
  • 30 آبان 1400 - 9:13
گفته ها و ناگفته های خوشه صنعتی مبل مرند!

طی گزارش خبرنگار میشوآنلاین در بازدید از تولیدکنندگان مبل منطقه مشکلات و گله هایی مطرح شدند که مشغولیت های سیاسی در منطقه، موجب نشده کسی صدای این دوستان بشنود خبرنگار میشوآنلاین طی بازدید چنین گزارش میکند: چند مسئله در این بازدید جالب بود: اول اینکه برای رسیدن به یک واحد تولیدی و انجام هماهنگی هایی […]

طی گزارش خبرنگار میشوآنلاین در بازدید از تولیدکنندگان مبل منطقه مشکلات و گله هایی مطرح شدند که مشغولیت های سیاسی در منطقه، موجب نشده کسی صدای این دوستان بشنود

خبرنگار میشوآنلاین طی بازدید چنین گزارش میکند:

چند مسئله در این بازدید جالب بود: اول اینکه برای رسیدن به یک واحد تولیدی و انجام هماهنگی هایی که برای کار گزارش لازم بود، نیم ساعتی گرفتار کوچه ها و مسیرها بودیم و در نهایت هم محل مورد نظر را پیدا نکردیم تا اینکه کسی را فرستادند دنبالمان تا مارا پیدا کرده و به محل مورد نظر هدایت کند. طبق شنیده ها این مسئله مشکل هر روزه ی بازدیدکنندگان و چالشی است که تولید کنندگان با آن مواجه اند.وجود چنین مشکلی برای این حجم بزرگ از کارگاه ها و واحد های تولیدی حیرت انگیز بود!

مسئله دوم تعداد بالای کارگاه ها و ظرفیت های موجود در منطقه بود. بدون تعارف اگر در شهرها و استانهای دیگری چنین ظرفیت و حجم بزرگی از کارگاه های تولیدی موجود بود، شاهد تبلیغ و برند سازی سطح بالایی بودیم. به طوری که تمامی مصرف کنندگان و مردم منطقه با آن آشنا بودند. ولی آنچه ما میدیدیم یک ظرفیت بزرگ ولی مهجور بود.

برای فهم دلایل این مشکل پای صحبتهای تولید کنندگان و کارگران این مجموعه ها نشستیم و متوجه کاستی ها و مشکلات بیشتری شدیم. مشروح این گفتگو ها گزارشی شد که پیش از این از میشوآنلاین پخش شد. اما هدف از نگارش این یادداشت، یادآوری و لیست کردن مشکلات این تولیدی ها بود تا شاید باعث توجهات بیشتر و حل شدن مشکلات آنان شود. امیدواریم مسؤلین شهری بخوانند و بدانند و پیگیری کنند.

البته مطابق شنیده ها بسیاری از مسؤلین فعلی شهرستان از اعضای شورای شهر گرفته تا نماینده محترم مجلس، قبلا بازدید هایی را از این مجموعه داشته اند و وعده هایی نیز داده شده که از نظر تولیدکنندگان و کارگران این صنعت، عملی نشده اند و مشاهدات میدانی نیز شاهد این مقوله می باشد. با توجه به توصیه های مکرر و غیرقابل اعتنای رهبری به مسؤلین در رفع موانع تولید و کمک به افزایش ظرفیت های تولیدی، انتظار ما از مسؤلین شهری پاسخگویی، پیگیری دقیق و رسیدگی موثر به این مشکلات است. میشوآنلاین ضمن پیگیری این مهم، آماده ی شنیدن توضیحات اعضای شورای شهر و نماینده مجلس شورای اسلامی می باشد.

آنچه که در ادامه می آید، لیستی از مشکلات عمده خوشه صنعتی مبل مرند است:

۱-مشکل فقدان تابلو های راهنما برای کسانی که میخواهند به این منطقه تردد کنند:در واقع اگر فردی از خود شهرستان مرند یا دیگر شهرها بخواهد به این منطقه رفته و از تولیدی ها و فروشگاه های مبل بازدید کند، با مشکل مواجه خواهد بود. بسیاری از تولیدی های موجود در منطقه در معابر و کوچه های بی نام و نشان هستند و همین مسئله موجب شده دسترسی به تولیدی های مذکور دشوار گردد و بازدید کنندگان سردرگم شوند.

۲- مسیر ناهموار و نامناسب:راه منتهی به تولیدی های مبل خوشه صنعتی مرند، به دلیل کیفیت نامناسب آسفالت ناهموار بوده و هنگام بارندگی، تردد خودرو ها را با سختی مواجه می کند. ضمن اینکه پل اردکلو که در واقع دروازه ورودی خوشه صنعتی مبل مرند می باشد، موقعیت نامناسبی داشته و در زمان بارندگی حجم زیادی از آب در آن جمع می شود و همین مسئله در گذشته موجب حادثه ی جانی نیز در این مکان شده است.

۳-مشکل روشنایی مسیرعلاوه بر کیفیت نامناسب جاده، مقدار روشنایی مسیر های منتهی به کارگاه ها کیفیت خوبی ندارد و با غروب خورشید بسیاری از مناطق در خاموشی مطلق فرو می رود.

۴-کمینه شدن تعداد کارگاه ها و دشواری ایجاد واحد های تولیدی جدیدمشکلاتی از قبیل ممنوعیت ساخت و ساز و محدودیت اختصاص امتیاز برق و گاز موجب شده که تعداد کارگاه ها ثابت بماند و در نتیجه اجاره بهای کارگاه های موجود نیز به شدت بالا برود. این مسئله موجب محدود شدن ظرفیت تولیدی منطقه و دلسردی تولید کنندگان بخاطر مقدار بالای اجاره می شود.

۵- فقدان ایستگاه آتش نشانی با توجه به نوع فعالیتی که در تولیدی های منطقه انجام می شود، مانند عملیات حرارتی و سروکار داشتن با مواد اشتعال زایی چون چوب، لزوم وجود ایستگاه آتش نشانی اختصاصی در این منطقه به شدت احساس می شود. در صورتی که یکی از واحدهای تولیدی به صورت جدی دچار آتش سوزی شود، با توجه به دور بودن ایستگاه های آتش نشانی شهری از منطقه، حوادث دلخراشی را شاهد خواهیم بود که خسارت های مالی و جانی قابل توجهی را رقم خواهد زد.

۶-فقدان جشنواره ها و نمایشگاه های مبل اختصاصیحجم بالای کارگاه های تولیدی خوشه صنعتی مبل مرند، برپایی جشنواره و نمایشگاه های موقت و دائمی را برای آشنایی مردم مرند و شهرهای دیگر با تولیدات این منطقه، الزامی می کند. در شهرهای دیگری که در سطح کشور در صنعت مبل حرفی برای گفتن دارند، همواره چنین رویداد ها و مکان هایی دیده می شود. برگزاری این جشنواره ها موجب گسترش و رونق تولید در این منطقه خواهد شد.

۷-فقدان تبلیغات شهری مناسب تبلیغ محیطی در فضای شهر یکی از مؤثر ترین راههای دیده شدن یک محصول می باشد. با وجود قابلیت بالایی که مرند در تولید مبل دارد، بسیاری از شهروندان مرندی از وجود چنین ظرفیتی بی خبر هستند. به تبع آن تولیدات این منطقه برای سایر شهرها نیز ناشناخته می باشد. در حالت استاندارد مسؤلین شهری برای حمایت از چنین ظرفیت هایی از بنر ها و اعلان های تبلیغی در سطح خیابانهای شهر استفاده میکنند. با این حال چنین چیزی در سطح شهر مرند دیده نمی شود و بنظر می رسد مسؤلین شهر تنها برای تقدیر از هم و تبریک به یکدیگر از بنرهای شهری استفاده می نمایند.

۸-بازدید های بی فایدهکمتر تولید کننده ای در منطقه خوشه صنعتی تولیدی مبل مرند دیده می شود که از بازدید های بی فایده مسؤلین در کوران رویداد هایی مثل انتخابات دلخور نباشد. بازدیدهایی که با قولها و وعده های فراوانی همراه می شوند ولی در نهایت ثمری برای تولید کنندگان نداشته و موجب سرخوردگی آنان می شوند. این مسئله موجب انسداد مسیر رونق تولید در منطقه شده و موانع تولید را دست نخورده باقی میگذارد.

۹-ایستایی شکلی منطقه سرعت گسترش حجمی و شکلی خوشه صنعتی مرند کند بوده و سالهاست که ثابت مانده است. در واقع انتظار مردم، تبدیل شدن این منطقه به «شهرک تولید مبل مرند» است که زمینه ساز تبدیل شدن آن به قطب تولید مبلمان در منطقه شمال غرب کشور می باشد. این مهم تنها با کمک و همیاری مسؤلین شهری و منطقه ای محقق می شود که مقدمه آن رفع موانع ابتدایی و ساده ای است که خوشه ی صنعتی مبل مرند در حال حاضر با آن روبه روست.

۱۰-مشکلات کارگرانکارگران تولیدی ها نسبت به مشکلاتی مانند نبود بیمه گله مند هستند و شرایط شغلی خود را مناسب قلمداد نمی کنند. رسیدگی به این قبیل مشکلات انتظار موجهی هست که این کارگران از مسؤلین شهری و منطقه ای دارند.

لینک کوتاه : http://mishoonline.ir/?p=242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.